dilluns, 24 de novembre del 2008

La Viquipèdia, la informació a la xarxa i el copiar/enganxar

El treball consisteix en com trobar la informació a la xarxa i com evitar que els nens utilitzin el "copiar/enganxar". M'agradaria resaltar alguns conceptes o idees que estem descobrint en l'elaboració d'aquest treball, ja que ens poden ser molt útils el dia de demà en l'aula.

Algunes reflexions i preguntes que ens hauríem de fer sobre aquest tema:
  1. Preparem als alumnes per la societat que els toca viure?
  2. Continuem fent recerca d'informació en una sola font quan hi ha milers a l'abast? Donem un sentit útil i didàctic a Youtube's, messengers i metroflogs?
  3. Continuem veient l'escola com una realitat tancada entre quatre parets desconnectada del món? Aprofitem les noves plataformes per millorar la didàctica i l'educació? Qui és el protagonista, el mestre o l'alumne? Eduquem als alumnes de forma que tinguin criteri alhora de afrontar-se als treball?
  4. Sobre com els professors plantegen els treballs. Font: Perez, A. Blocseducació.

També hem aprofundit en les wikis, en elles fem possible la interacció dels verbs: ajudar-aprendre-compartir.
Segons Jordi Vivancos Martí al seu bloc (http://ticotac.blogspot.com/2007/05/pedagogia-dels-wikis.html). Un wiki és un entorn hipertext col·laboratiu, que permet l'edició immediata de contingut web des del propi navegador, gràcies a una gran simplicitat d'ús. Les característiques dels wikis, posen en qüestió la noció clàssica d'autoria d'una obra, atès que el contingut és dinàmic i generat per la comunitat. Un dels principals reptes d'aquesta desintermediació en l'edició, és el de la validesa i control de qualitat del contingut.

No vull pas exposar tot el contingut teòric del treball, doncs ja el passarem degudament quant toqui a la resta de companys o donarem el link del document de googledocs que estem elaborant.
Simplement volia recalcar la importància que tenen en l'actualitat en el món de l'educació les wikis (amb la wikipèdia com a gran referent i font d'informació que tothom coneix) i la formulació de premisses correctes alhora de fer treballs.