dilluns, 1 de desembre del 2008

Noves tecnologies a l'aula i centres escolars

En els temps que vivim és lògic pensar i entendre que la incorporació de nous sistemes tecnològics a les aules és algo que en un espai curt-mitjà de temps veurem incrementar.
Actualment ja són algunes les escoles que utilitzen pda's per passar llista i que automàticament, s'informa als pares del alumnat absent, via sms (missatge de mòbil) pràcticament a temps real.
Són aquestes mesures que substituiran a la tradicional llista, o firma de l'alumne en la mateixa. Alguns instituts estan pensant en implantar el control dactilar en l'alumnat. Per així evitar que uns alumnes firmin pels que no han anat a classe, o per portar un control rigorós de qui entra i quan al centre escolar.

Altres centres han incorporat les càmeres de vídeo com a sistema de vigilància (segons estudis, són menys de 10), prefereixen invertir en aquests costosos sistemes que no pas reparar els desperfectes ocasionats pels alumnes conflictius. No obstant, hi ha escoles que s'han desdit d'aquestes iniciatives com remarca l'article del País del 7 de novembre, (clica per veure artícle). Aquests sistemes creen conflictes alumnat-centre, ja que molts alumnes senten que se'ls viola la intimitat. (Recordo que al meu institut es varen treure les portes dels lavavos, per tal de controlar que feia l'alumnat)
Però en altres casos, ha sigut un mètode eficaç per abolir els conflictes i problemàtiques generades per alguns sectors i, l'aprovació del sistema ha sigut recolsada tant pel centre com per tots els pares.

Així doncs, acabarem amb càmeres dins les classes per què els pares puguin veure a temps real que fa el seu fill, i a la vegada, controlar la feina de leducador/a?
Viurem tots en un "gran hermano" educatiu on perdrem el dret a la intimitat?