dimecres, 14 de gener del 2009

Conclusions

Sembla mentida i gairebé ja hem acabat el quadrimestre. Encara no hem passat els exàmens però n'estic convençut que a molts de nosaltres l'assignatura de Noves Tecnologies Aplicades a l'Educació ens serà de gran utilitat el dia de demà a les aules.

Molts són els temes i eines que hem tocat durant aquests mesos i, com en la majoria d'assignatures, ens ha faltat temps per poder aprofundir millor en certs programes o teories. No tothom partia des del mateix nivell, i això pot dificultar l'evolució de la classe. Tanmateix crec que és un percentatge elevat de companys els que hem assolit un nivell més que acceptable de noves eines per la nostra futura tasca educativa.

A grans trets que hem vist a ntae? Doncs principalment que l'evolució de les noves tecnologies amb la conseqüent implantació en la societat ha de ser també una realitat a les escoles. No podem eludir la importància que tenen i tindran en l'educació. Consider-ho (tot i que potser no estic capacitat per opinar i segur que hi ha professionals en el món de la pedagogia més qualificats per parlar del tema que jo) que les tic no són la panacea de les escoles. Els mestres les han de saber aprofitar i treure el màxim profit per intentar desenvolupar unes metodologies de treball que s'escapin de l'enfocament tradicional i transmisionista. Integrar-les dins del currículum escolar ha de ser la nostra tasca d'aquí tres anys.

Amb això no vull dir que fins que no siguem mestres no aplicarem el que em vist fins ara, ni molt menys! a partir d'ara si hem de fer algun treball en grup, és ben segur que utilitzarem un document del google docs o un wiki per el·laborar el contingut.
Intentarem no usar les presentacions en power point com a simple recurs per exposar un text de fons on fem perdre l'atenció dels oients o farem us de vídeos per il·lustrar explicacions o crear i editant nous audiovisuals descarregant-nos els vídeos des de portals com el youtube.

Amb les eines proporcionades aquests mesos,m'he donat compte del gran recurs que pot ser el jclic i la creació de UAA, les pissares digitals o portals educatius. He aprés que un bloc forma part del nou concepte de web 2.0 i per tant, coopera a generar contingut web per a tots. Aquesta tesis és una de les coses que considero d'important rellevància, doncs, fins ara interpretava internet com aquell espai virtual d'on pots extreure informació i ocupar espai d'oci (no activitat). I que llunyana em queda aquella idea ara mateix, internet i les noves tecnologies fem que interaccionin
els verbs cooperar-aprendre-compartir.

En el meu bloc personal he intentat estructurar les entrades en:
  • opinió a partir d'articles d'actualitat educativa i/o relacionats amb les noves tecnologies
  • conferències
  • pràctiques obligatòries
  • pràctiques a nivell voluntari de coses vistes a classe (penjar una presentació a internet o un vídeo, etc)
  • resums de temari treballat a classe
  • treball grupal